Carian Artikel di sini

Loading...

Siapakah Samiri & Siapakah Nabi Muhammad

>> Monday, November 7, 2011



Soalan Admires...
maaf, 
saya ada t'baca satu buku/artikel (saya dah lupa), 
selepas nabi musa a.s dpt mengalahkan ahli2 sihir firaun, 
mereka (ahli2 sihir) terus join islam. 
sbb mereka terpegun dengan mukjizat nabi musa a.s..
kejadian ini berlaku ketika nabi musa a.s dikejar oleh firaun dan pengikut- pengikut nya. 
tp cerita yang saya baca ni seolah b'canggah dgn artikel/gambar diatas yg tuan upload...
sape2? 
tolong?


Jawapan Dinar-Emas.COM
adakah anda yakin semua ahli sihirnya masuk agama Nabi Musa ?
sedangkan pengikut2 Musa kembali sembah patung lembu emas,
iaitu ketika Musa sedang naik gunung...
padahal Nabi Harun ada disamping kaumnya...(teruskan belajar)


Soalan Admires...
trima kasih DE. 
Sy ada 2 soalan dan harap DE atau sape2 boleh bantu sy. 
1) 
Kaum Nabi Musa yang menyembah lembu dahulu 
adalah kaum yahudi 
tp bagaimana boleh berjangkit kpd kaum india? 
kerana kaum india juga menyembah lembu. 
ada kena mengena ke kaum yahudi dan india ni?
2) 
Dari manakah Dajjal akan menonjolkan dirinya? 
adakah dari khurasan atau jerusalem? 
ada mana2 hadis sahih x sbg bukti?



Jawapan Dinar-Emas.COM
سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Sebelum anda semua didedahkan dengan jawapan kami,
eloklah rasanya anda semua kenal siapakah Samiri...
karektor samiri telah di-idam2 & dikekalkan oleh si mata 1,
melalui pengikut2 setianya hari ini,
baik dari cabang paganisma, karbala, mahupun Masonic.
sehingga berjaya dikekalkan sehingga hari ini.


Berdasarkan sebuah kitab lama yang ada pada tangan kami,
Kami nak katakan di sini secara rasminya ke khalayak ramai...
bahawa...
Samiri = Al-Masih Dajjal 
(ceritanya amat panjang untuk dimuatkan di sini)
apakan lagi kebanyakan minda2 anda tidak mahu berfikir dengan mata hati...
ok...
fakta yang kami dedahkan ini,
tidaklah mendatangkan syirik,
apakan lagi tidaklah pula mengeluarkan anda dari Islam,
namun kisah Samiri yang sebahagian besar umat manusia tahu hari ini,
jarang pula mendengarnya cerita yang jauh lagi penting...
kalaupun anda pernah dengar,
anda pasti mengenali Samiri sekadar mempunyai peranan2 berikut:
- kononnya hidup di zaman nabi Musa aje
- pernah cipta patung lembu emas
- hanya berkaitan umat Nabi Musa & Nabi Harun
- titik noktah


Berkenaan kisah Samiri dan Nabi Harun bersama Nabi Musa,
sehingga menyebabkan janggut Harun bertukar warna menjadi 2 warna akibat ditarik Musa...
akibat marahnya Musa kepada Harun kerana Harun gagal menyekat umatnya menyembah patung emas lembu...
oleh itu...
berkenaan kisah Samiri & patung lembu itu,
eloklah rasanya anda rujuk kelas agama petang darjah 5 ada menceritakannya...
(tolong belajar baik2 watak Samiri kerana watak Samiri ada dihidangkan dalam dunia moden)
***WATAK GLOBALISASI SAMIRI***


Tapi sebenarnya...
kami mengetahui banyak rahsia berkenaan Samiri di awal zaman (sebelum Musa selamatkan Yahudi),
dan watak2 Samiri ada pula di akhir zaman (iaitu hari ini)...
dan beliaulah Al-Masih Dajjal yang bernama Samiri (di zaman Musa)
iaitu sebelum beliau kembali dikurung (untuk kali terakhir)
iaitu kurungan akhir beliau di "pulau itu" sehingga berakhirnya umur Nabi Muhammad.


Kejap2...
umur Nabi Muhammad ???
ya...
hanya ketika zahirnya jasad Muhammad di planet bumi melalui perempuan bernama Aminah,
maka seluruh isi alam semesta terkena tempias rahmat NUR MUHAMMAD...
pernahkah anda mendengar istilah Muhammad Rahmat Alam Semesta...
cuba anda fikir2kan...
ketika malam israk & mikraj,
malaikat maut dihalang mencabut berbillion2 nyawa hanya kerana ALAM GALAKSI bersiap sedia
menyambut kedatangan Muhammad ke alam langit...
bayangkan,
apakah sebenarnya yang terjadi ketika hari kelahiran baby Muhammad ke permukaan bumi ???
banyak tuan-puan...
Maha Dahsyat rahmatnya....
(kalau nak tahu carilah sendiri dengan cara berguru, INTERNET bukanlah guru anda)
jadi apa kaitannya umur Muhammad dan Al-Masih Dajjal ???


Di dalam 1 Hadis Sahih,
telah tercatat 1 perkataan...
"...tidak ada 1 orang Nabi pun,
yang tak pernah lekang mulutnya dari mengingatkan umatnya tentang perihal Dajjal,
tapi aku akan mendedahkan kamu sekalian tentang 1 sifat Dajjal,
yang tak pernah disebut oleh nabi2 sebelum ini sebelum aku,
ketahuilah sesungguhnya Dajjal itu bermata 1"


Pointnya sekarang bukan pada mata 1 tau !!!
pointnya sekarang terletak pada [...tidak ada 1 orang Nabi pun...]
setiap nabi pada tamadunnya masing2 amat risau tentang ancaman Dajjal,
kerana beliau amat handal menipulasi manusia untuk syirik pada ALLAH indirect...
Habis tu...
apa kaitannya dengan umur Nabi Muhammad ?
kaitannya ialah...
ketika zaman Nabi Muhammad lah,
Dajjal telah kembali ke kediamannya di "pulau itu" secara tak sengaja,
dan beliau ter-LOCK-UP & langsung dikurung di dalam gua & diawasi oleh Jassasah...
dan sejak dari itulah beliau terus dikurung sehinggalah Nabi Muhammad tiada...
buktinya apa???
baik...


Seorang pelayar laut beragama Kristian bernama Tamim Ad-Dhari,
telah terkantoi jumpa Al-Masih Dajjal ketika kapalnya tersadai selepas 1 bulan dibalun ombak,
dipendekkan cerita...
telah berlaku 1 dialog yang amat panjang antara Tamim Ad-Dhari & Dajjal (yang disaksikan krew2 kapal Tamim),
sila rujuk Hadis Tamim Ad-Dhari untuk mengetahui kisahnya...
tahukah anda...
dialog ini telah disampaikan sendiri oleh Tamim Ad-Dhari ke hadapan Nabi Muhammad,
dan Nabi Muhammad sendiri mengENDORSEkan kisah ini 100% benar !!!
dan menjadilah hadis ini HADIS PALING TERAMAT SAHIH DAN KONKRIT SEPANJANG ZAMAN.
kerana dari hadis inilah, 
fenomena cuaca dunia mempunyai jaringan MATRIKS dengan hadis ini !!!


kenapa sampai begitu sekali ?
sebabnya...
ketika sesi dialog antara pelayar2 Tamim Ad-Dhari & Al-Masih Dajjal,
Dajjal sempat melepaskan satu2 nya klu penting untuk dunia ketahui,
iaitu...
Dajjal pernah berkata...
a = "...saatbya aku dibebaskan terlalu amat dekat..."
b = "...dajjal menasihati manusia supaya ikut ajaran Nabi Muhammad..."
c = "...dajjal jamin yang Tasik Galilee pasti kering, dan itulah saatnya Dajjal men"zahir"kan diri..."


Tuan-puan sekalian...
Al-Masih Dajjal sudah lama terlepas dari pulaunya...(semenjak mangkatnya Nabi Muhammad)
tetapi ingat tuan-puan,
Al-MAsih Dajjal belum lagi men"ZAHIR"kan diri ke khalayak ramai (ingat tu ye...)
kenapa kami katakan sampai sebegitu rupa ?
1st of all, 
cara kami berfikir tak sama dengan kalian berfikir,
kalian makan makanan segera, 
sedangkan kami sudah lama makan makanan semulajadi,
makanan segera telah direka MOLEKULnya supaya minda manusia akan tertahan di 1 titik,
supaya tidak boleh berfikir menjangkaui had2 untuk memecahkan kod2 akhir zaman,
sebab itulah ramai manusia akan blur & kabur dengan tanda2 akhir zaman,
kerana makanan & minuman segera yang telah anda telan dengan BANGGAnya itu...
telah diBIOTEKkan dengan teknologi Dajjal,
dan menjadilah antara anda2 ini...
mangsa2 Goyyim yang tidak berupaya melihat perancangan halus Dajjal,
kerana apa ?
kerana hanya manusia yang keluar dari sistem Dajjal ini dapat melihat CATURAN dunia Dajjal,
dan kami terkadang kesal dan sedih,
kerana kami amat yakin 100% pasti ada dari anda2 ini,
yang terpinga2 sebab tak dapat menelan apa yang kami "tawar"kan...
walaupun ramai yang paham,
tapi hakikatnya ramai sangat yang sengaja meNYENGALkan diri untuk taknak paham2...


ok ok ok....
berbalik2...
a = sudah terjadi ketika Nabi Muhammad mangkat (ketika inilah Dajjal terlepas & kembali mengembara)
a = dan beliau masih ada di sekeliling kita tanpa menunjukkan wajahnya (tapi bayang2nya ada di mana2 kan ???)


b = Dajjal sendiri beriman pada Muhammad (sebab tu dinasihatnya manusia ikut Nabi Muhammad)
b = tetapi nafsu Dajjal menawan dunia lebih dari segala2nya (ditambahi pulak beliau diizinkan hidup lama)...


c = sedang berlaku sekarang & tasik galilee ada berbaki 40 tahun ++ sahaja lagi...(mengikut ekosistem sunnatullah)
c = bila tasik kering, barulah Al-Masih Dajjal "sanggup" men"ZAHIR"kan diri & wajahnya



BUKTINYA ???
1)
mana mungkin Al-Masih Dajjal tetiba muncul di khalayak ramai, 
sedangkan di sampingnya sudah tersedia 70 ribu tentera Yahudi berkostum HIJAU ???
(ada HADIS SAHIH berkenaan ini)
(di sini membuktikan Dajjal sudah lama terlepas, sudah lama buat suai kenal sebelum nak tayangkan diri ke dunia)
2)
tidak ada 1 nabi pun kecuali Nabi Muhammad yang mengantoikan plan Al-MAsih Dajjal,
iaitu Nabi Muhammad claim yang Dajjal buta mata kirinya, sedangkan Allah itu tidaklah buta !!!
(pada hari ini, tanda2 pengaruh Al-MAsih Dajjal ada di mana2 dengan lambang mata 1)
(ini termasuklah matawang, bangunan, makanan, kartun, iklan, hiburan, filem, & bendera parti politik)
3)
Nabi Muhammad pernah cakap, setiap 100 tahun akan lahir MUJADID !!!
sekarang kami nak tanya tuan-puan semua...
lagi berapa tahun kah genapnya 100 tahun Khalifah Uthmaniyah ditumbangkan ????
tahukah anda,
Khalifah yang ditumbangkan itu adalah khalifah yang ke-99 semenjak Saiyidina Abu Bakar ?
tahukah anda...
pada tahun 80 han telah terjadinya 2 gerhana matahari dan gerhana bulan di bulan Ramadhan berturut2 !!!
anda tahu apa maknanya ini semua ???
ini adalah tanda2 (kelahiran Muhammad ke-2) seperti dalam Artikel Vatican www.dinar-emas.com/vatican.html 
inilah Muhammad Bin Abdullah yang kami maksudkan sebagai Imam Mahdi,
beliau sekarang ada di sisi kita dan sedang meningkat dewasa...
masih ingat lagi tentang TASIK GALILEE ???
tinggal berapa tahun lagi tasik itu akan kering (sekiranya mengikut sunnatullah dengan izin Allah) ???
anda masih ingat Komet Halley ?
tahukah anda untuk mengukuhkan pendapat kami ini,
bintang yang terbit melalui timur dan barat adalah tanda2 (kelahiran Muhammad ke-2) 
dan bintang yang dimaksudkan itu = Komet Halley
juga telah muncul sekitar tahun 80 han...
dan hari ini sudah pun berlalu menghampiri 30 tahun...
(Allah telah "sengaja" bekalkan tanda2 ini untuk umat ISLAM bersedia, sudahkah anda beringat ???)
(Allah telah "sengaja" mengIZINkan kata2 Nabi semuanya jadi 100% di zaman kita, masih nak tuduh kami reka cerita ?)



Cukuplah sampai di sini,
kalau kami teruskan baki2 hujah2 dan bukti2 yang ada pada kami,
maka pasti akan muncul GOYYIM2 yang mula menuduh kami (peramal, syirik, tak usah duk kaji2, dll lagi)
orang2 seperti mereka inilah yang sebenarnya,
menyebabkan umat Muhammad semakin hanyut di dalam rimba Tamadun Dajjal...
yang dikelilingi teknologi Yakjuj & Makjuj yang akan bertambah meracuni fikiran mereka...
hati yang bersih akan dengan PANTAS diam & mengIYAkan...



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Okla nak bukti lagi kuat lagi ???
sambung balik kategori a = _____
a = adalah tempoh dajjal menguasai seluruh isi PLANET BUMI.
a = adalah tempoh yang dimulai selepas Nabi Muhammad mangkat.


Kami bawakan kepada anda,
1 hadis SAHIH yang hanya boleh dipecahkan kodnya,
oleh manusia2 yang dah lama tinggalkan makanan FAST FOOD,
hadisnya berbunyi...


Hadis Sahih, 
Nawas Bin Sam’an R.A. (dalam hadis yang panjang)
Tanya kami:
“Berapa lamakah Dajjal akan tinggal di bumi?”
Jawab Rasullullah:
“Selama 40 hari,
1 hari sama seperti setahun,
(ketika era Great Britain menakluk dunia) ---> kaji sampai habis
1 hari sama seperti sebulan,
(ketika era Amerika Syarikat menakluk dunia) ---> kaji sampai habis
1 hari seperti seminggu,
(ketika era Israel menakluk dunia) ---> kaji sampai habis
dan selebihnya seperti hari-hari kamu sekarang”.
(saat kelibat Dajjal muncul) ----> (dah kami huraikan pasal Tasik Galilee)
Tanya kami;
“Ya Rasullullah,
ketika 1 hari seperti setahun,
cukupkah kalau kami solat seperti solat sekarang ?”
Jawab Rasullullah:
“Tidak, tetapi hitunglah bagaimana pantasnya”.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Merujuk kepada komen kami yang paling awal di perenggan pertama...
iaitu berkenaan dengan:
***WATAK GLOBALISASI SAMIRI***


Di akhir zaman nanti (zaman mana lagi kalau bukan zaman kita ni)
Al-Masih Dajjal akan sentiasa membuat kenang-kenangan terhadap kisah silamnya
terhadap tamadun2 yang pernah beliau singgahi...
untuk diabadikan dalam umat akhir zaman punya kehidupan.
Salah 1 karektor penting Al-Masih Dajjal dalam watak Samiri ialah...
------(SAMIRI)-------


0) Samiri = penyelamat
1) Sam = nama pendek dan mudah diingati
2) Sam = watak filem THE LORD OF THE RINGS (kawan baik frodo, seorang penyelamat HOBBIT)
3) Sam = watak filem TRANSFORMERS (kawan baik robot bumblebees, seorang penyelamat MANUSIA)
4) Sam = watak filem KING KONG (penyelamat dan hero dalam filem)
5) Uncle Sam = (nama timangan dalam lidah orang barat) untuk nama negara Amerika Syarikat 


------(ATLAN)-------
0) Atlan = nama penyelamat (SINGA)
1) Atlan = Banjaran Atlantik (setiap 1 gunung di setiap 1 benua pasti ada nama ATLAN)
2) Atlan = Lautan (setiap 1 lautan dunia akan bermula dengan nama ATLAN)
3) Atlan = Nama2 bangunan (golongan2 elit suka nama ini)
4) Atlan = simbol2 jata negara2 dunia (hampir setiap negara di dunia ini ada lambang SINGA)
5) Atlan = nama Singa (dalam filem NARNIA)


Tuan-puan,
kami tak memaksa anda percaya hasil kajian kami,
tapi kami hanyalah pewaris ILMUWAN ISLAM yang telah hilang tanpa berganti...
kami mengkaji apa yang telah ditinggalkan oleh semua baginda nabi...
bukanlah kami ini seorang ahli sihir yang direjam tak mati2...
tapi kami menyampaikan kembali kata2 Nabi...
dalam bentuk tanda2 yang telah muncul di akhir zaman ini.


Tuan-puan...
bukan kami yang menyebabkan anda mendapat hidayah,
tapi ALLAH sendiri pilih dari kalangan hamba2nya untuk dibersihkan...
kalau kita tak berusaha untuk bersihkan diri & minta ditunjukkan jalan yang lurus,
ALLAH tidak mungkin datangkan kita hidayah,
sebab pada pilihan kita sendirilah yang menyebabkan nasib kita boleh berubah,
barulah Allah ubahkan kita...
hidup ini singkat,
jadi buktikanlah...
kami sudah menyampaikan apa yang patut kami sampaikan...
maka menjadi tanggungjawap andalah untuk membenarkannya atau meNAFIkannya...


Allah sengaja membiarkan Dajjal & Yakjuj Makjuj melepaskan teknologi2nya,
untuk digunakan oleh umat Muhammad sepandai mungkin...
bezanya...
sepatutnyalah...
dengan teknologi yang hampir secanggih tamadun Sulaiman inilah,
sepatutnya anda senang mengenal tanda2 akhir zaman...
sebabnya apa ?
sebab dengan teknologi hari ini lah,
banyak kata2 Nabi Muhammad telah terbukti 1 per 1,
sebab dengan teknologi hari ini lah,
banyak ayat2 Al-Quran dibuktikan kebenarannya,
sedangkan ketika ayat2 Al-Quran ini turun pada zaman nabi,
para sahabat sekadar percaya bulat2 & beriman 100% sahaja tanpa melihat rantaian saintifiknya...
bahkan hasil kajian Dinar-Emas.COM tidak pernah yang palsu kesudahannya bukan...?
ini semua berlaku akibat hanya dengan mengaitkan AL-QURAN & AL-HADIS & SAINS.


Tuan-puan sekalian...
Janganlah kalian menjadi manusia yang celaka lagi sial,
kalau dah tahu hidup ni singkat di dunia,
ditambahi pulak hidup di alam penuh teknologi yang boleh membukti kecanggihan ciptaan ALLAH,
tapi tetap hidup penuh pekak, dungu & bisu,
tanpa memikirkan untuk apa engkau diciptakan & apa kesudahan selepas ini...
Orang2 yang seperti ini,
telah Allah hadiahkan 1 ayat untuk mereka buat selama2nya....
apa ayat2 itu ye tuan-puan ?


...
Dan sesungguhnya...
Kami jadikan untuk neraka jahanam...
banyak dari jin & manusia...
yang mempunyai hati...
tetapi tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah) !!! ,
dan yang mempunyai mata...
tetapi tidak mahu melihat dengan­nya (bukti keEsaan Allah) !!! ,
dan yang mempunyai telinga...
tetapi tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat) !!!,
mereka itu seperti binatang ternak, 
bahkan mereka lebih sesat lagi !!!
mereka itulah orang-orang yang lalai .
(Al-Quran, Surah Al-A’raf, Ayat Ke 179)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


.Tunjukkan kepada ku jalan yang lurus...
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Fatihah ]
[ Ayat Ke - 6 ]


...Dan kepada Allah jualah...
tertentunya urusan memberi panduan...
yang menerangkan jalan yang lurus...
dan di antara jalan-jalan yang dituju...
ada yang terpesong dari kebenaran...
dan jika Allah kehendaki,
tentulah Allah memberi petunjuk kepada kamu semua. !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 9 ]


...Jika kamu sangat mengharapkan...
agar mereka dapat petunjuk, 
maka sesungguhnya Allah tiada memberi petunjuk 
kepada orang yang diSESATkan-Nya, 
dan sekali-kali mereka tiada mempunyai penolong !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 37 ]


...cahaya berlapis cahaya...
Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya...
kepada NUR hidayahNya itu...
dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal bandingan...
untuk umat manusia...
dan Allah Maha Mengetahui akan setiap sesuatu !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nur ]
[ Ayat Ke - 35 ]


==========================
BUT YET MANY OF YOU ALWAYS DENY !!!
==========================


26 Januari 2011
02:00 am
Rabu
(Waktu Promise Land)


www.Dinar-Emas.com
www.Dinarmas.com


Diterbitkan Untuk Bacaan Manusia
Yang Memahami Bahasa Diraja
Bahasa Melayu

2 comments:

Anonymous May 12, 2012 at 8:24 PM  

salam ...

saya ada mengambil gambar menarik di dalam blog tuan ...

mohon tuan dapat halalkannya ...

moga tuan sentiasa diberkatiNya ...

Ummu Adam May 24, 2012 at 3:37 PM  

SubhanAllah, Maha Suci Allah yg telah menemukan saya dgn link ini. I wish Ican know you better 'Megat Panji Alam'. Berapa lama telah membuat kajian..??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjemahan Bacaan AL-Quran Untuk Dihayati Bersama

Listen to Quran

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP